Even resetten na een wandelen-en-afvallen-lifestyle-pauze
11 september 2020 

Even resetten na een wandelen-en-afvallen-lifestyle-pauze

Heb jij dat ook wel eens, dat je weer even moet resetten? Het Wandelen & Afvallen Lifestyle Programma leert een nieuwe leefstijl aan, maar het is niet meer dan menselijk, als je langzaam toch weer bent teruggevallen in oude gewoontes. Het kan natuurlijk ook dat je bijvoorbeeld in een vakantie besluit om de touwtjes wat te laten vieren (leuk!) of dat je een moeilijke periode doormaakt (niet leuk), waardoor je toch troostvoedsel zoekt en geen enkele energie voelt om te gaan bewegen. Wat er ook is gebeurd, er komt een moment dat je besluit dat het weer anders moet. Ik noem dat resetten; terug naar het regime waar je je zo lekker bij voelde. Even streng voor jezelf tot je de aangekomen kilo’s weer kwijt bent. Hoe pak je dat nou aan, dat resetten? Ik geef je acht tips die mij helpen.

1.
Maak een wandelplanning. Dan bedoel ik een serieuze wandelplanning. Dus niet; morgen start ik weer met wandelen, maar een echt lijstje met daarop de dagen van de komende week en de tijden waarop je gaat wandelen. Maak er wel een reëel lijstje van. Je zit niet te wachten op iets wat bij voorbaat al niet gaat lukken. Zelf start ik weer op met een week lang #startjedagwandelingen. Dan heb ik meteen al een goed gevoel over die dag. Ik kan daardoor meer weerstand bieden aan verlokkingen en de extra kilometers helpen me weer om af te vallen.

2.
Maak ook voor het eten een planning. Laat het niet van het moment afhangen, wat je gaat eten. Dan heb je meestal zo’n trek dat het geheid mis gaat. Vind je het leuk om te koken? Maak er dan een feestje van en experimenteer met nieuwe gezonde gerechten.

3.
Doe alles wat je niet meer wilt eten de deur uit. Weg met de koek, snoep en sausjes. Loop je kasten, je koelkast, je bureau, je tas en auto na op alles wat er in de afgelopen tijd is ingekomen, maar waar je nu weer afscheid van wilt nemen. Gooi het weg, geeft het weg, het maakt niet uit, maar doe er iets mee waardoor jij er niet meer mee geconfronteerd wordt.

4.
Hou de eerste week een eetdagboek bij. Het stimuleert en geeft inzicht in waar het mis gaat. Wist jij dat mensen die een eetdagboek bijhouden twee keer meer afvallen dan mensen die dat niet doen. Ik zou zeggen: probeer het eens uit.

5.
Vermijd het zie-je-wel-dit-lukt-toch-niet-gevoel. Stel geen onredelijke hoge eisen aan jezelf. Doe je best en als het een keertje niet lukt, dan is echt niet alles verloren. Pak de draad gewoon weer op.

6.
Zoek een maatje. Misschien heeft je huisgenoot wel hetzelfde gevoel en wil die ook resetten. Of is er een vriend of vriendin of buurvrouw die er ook aan toe is om de knop weer even om te zetten? Samen doen kan een enorme stimulans zijn.

7.
Doe je mee met het Wandelen & Afvallen Lifestyle Programma, pak dan de weeklessen er nog eens bij. Het motiveert ontzettend om daar weer in te lezen. Ook de community kan je net dat zetje geven. Laat weten waar je mee bezig bent en krijg leuke support.

8.
Doe je nog niet mee met het Wandelen & Afvallen Lifestyle Programma, dan is de beste tip om daar NU mee te beginnen. Geef je hier op.


Het Wandelen & Afvallen Platform

Je las een blogartikel van wandelenenafvallen.nl, de website van het Wandelen & Afvallen Platform van Bregje Schipper, wandelcoach, lifestylecoach en succesvol blogster op Wandelvrouw.nl.

Leuk dat je op deze website bent!

Slanker, fitter, gezonder en gelukkiger

Ben je geïnteresseerd in de combinatie wandelen en afvallen? Zou jij ook wel slanker, fitter, gezonder en gelukkiger willen worden door meer te wandelen? Het is niet ingewikkeld. Je moet alleen even weten hoe het moet. Wandel je mee in het 12-weeks online Wandelen en Afvallen Lifestyle Programma?

Meer over het programma →

Reactie plaatsen